1887

Measuring What Matters for Child Well-being and Policies

image of Measuring What Matters for Child Well-being and Policies

To design, implement and monitor effective child well-being policies, policy-makers need data that better capture children’s lives, measure what is important to them and detect emerging problems and vulnerabilities early on. Despite improvements in recent decades, there are still important gaps in both national and cross-national child data. Countries can achieve progress if the right actions are taken.

Measuring What Matters for Child Well-being and Policies lays the groundwork for improved child well-being measurement and better data to inform better child well-being policies. It outlines an “aspirational” framework for child well-being measurement, setting out which aspects of children’s lives should be measured, and how, to better monitor child well-being. It also outlines priorities for child data development and identifies key data gaps, all with the aim of motivating improvements in child data infrastructures.

English

Résumé

Pour concevoir, mettre en œuvre et suivre des politiques efficaces en faveur du bien-être des enfants, les responsables publics ont besoin de données qui rendent compte du quotidien des enfants et de ce qui est important pour eux, et qui permettent de détecter très tôt les problèmes et vulnérabilités. Malgré les progrès accomplis au cours des dernières décennies, les données nationales et internationales sur le bien-être des enfants présentent encore des lacunes importantes. Les pays peuvent faire avancer les choses en prenant les bonnes mesures. Le rapport « Mesurer le bien-être des enfants et les politiques en la matière » vise à faire avancer les travaux sur les données relatives aux enfants afin d'éclairer l'élaboration de politiques meilleures en faveur du bien-être des enfants. Il propose un nouveau cadre conceptuel « idéal » pour la mesure du bien-être des enfants, cadre qui définit les aspects de la vie des enfants qui doivent être mesurés afin de suivre au plus près leur bien-être. Il définit également les priorités en matière de développement des données sur les enfants et recense les principaux manques, dans l'optique d'améliorer l'infrastructure des données sur les enfants.

French Also available in: English

This is a required field
Please enter a valid email address
Approval was a Success
Invalid data
An Error Occurred
Approval was partially successful, following selected items could not be processed due to error