1887

Education in the Digital Age

Healthy and Happy Children

image of Education in the Digital Age

The COVID-19 pandemic was a forceful reminder that education plays an important role in delivering not just academic learning, but also in supporting physical and emotional well-being. Balancing traditional “book learning” with broader social and personal development means new roles for schools and education more generally.

This volume is part of a series that examines the intersections between education, well-being and digital technologies. Complementing the first volume Educating 21st Century Children: Emotional Well-Being in the Digital Age, this volume turns the spotlight on physical health and well-being. It explores the important role of play and risk-taking in learning. It examines the “pursuit of perfection” and the impact on children’s lives, whether it be physical, cognitive or academic. It highlights important efforts countries have made to tackle inequality and protect and empower students in both physical and digital environments. It ends with a look at the pending agenda, underscoring the role of partnerships, policy and protection.

English

Nota di Sintesi

La pandemia di COVID-19 ci ha ricordato che le scuole non sono solamente luoghi di apprendimento ma parte del tessuto sociale delle nostre comunità, e che ci si aspetta sempre più che aiutino tutti i bambini, specialmente i più vulnerabili, a crescere dal punto di vista accademico, sociale, fisico e psicologico. Trovare un equilibrio tra questi diversi elementi è da sempre una sfida; farlo bene nell’era del digitale lo è ancora di più. Comprendere la natura dell'infanzia è un primo passo importante per far sì che il sistema di istruzione sia in grado di raggiungere questi obiettivi. Concentrandosi sull'intersezione tra benessere fisico e tecnologie digitali, questo volume esplora l'importante ruolo del gioco e della propensione al rischio nell'apprendimento. Guarda inoltre alle pressioni della vita moderna e alla conseguente "ricerca della perfezione" in ambito fisico, cognitivo e accademico. Esamina poi come i sistemi educativi forniscano ai bambini gli strumenti per prendere decisioni informate quando si tratta della loro salute e della loro benessere, e come proteggersi da eventuali pericoli. Il volume si conclude con uno sguardo al ruolo degli insegnanti e alle forme di collaborazione chiave per il raggiungimento di questi obiettivi. Questo volume è complementare al volume Educating 21st Century Children: Emotional Well-being in the Digital Age.

Italian Also available in: English, Japanese, Portuguese, Dutch, Korean, All

This is a required field
Please enter a valid email address
Approval was a Success
Invalid data
An Error Occurred
Approval was partially successful, following selected items could not be processed due to error