OECD Reviews of Human Resource Management in Government: Brazil 2010
Hide / Show Abstract

OECD Reviews of Human Resource Management in Government: Brazil 2010

Federal Government

This review of human resource management (HRM) in the federal government of Brazil provides a detailed diagnosis of the management of government employees, and solutions for improving it. The assessments and the recommendations are based on the lessons learned from the experience of OECD member countries. 

This review assesses whether: the federal government is managing the size, skills, and competencies of its workforce in a sustainable manner; the HRM system in government is strategic and performance oriented; there is a balance between the flexibility and consistency of HRM practices; the values promoted by the government are consistent with management rules and practices.

Click to Access: 
    http://oecd.metastore.ingenta.com/content/4210081e.pdf
  • PDF
  • http://www.keepeek.com/Digital-Asset-Management/oecd/governance/oecd-reviews-of-human-resource-management-in-government-brazil-2010_9789264082229-en
  • READ
 
Chapter
 

Synthèse (French only) You do not have access to this content

English
Click to Access: 
    http://oecd.metastore.ingenta.com/content/4210081ec002.pdf
  • PDF
  • http://www.keepeek.com/Digital-Asset-Management/oecd/governance/oecd-reviews-of-human-resource-management-in-government-brazil-2010/synthese-french-only_9789264082229-2-en
  • READ
Author(s):
OECD

Hide / Show Abstract

La récente réussite du Brésil est remarquable en termes économique, financier et social. Néanmoins, le Brésil doit encore relever plusieurs défis s’il souhaite pérenniser sa croissance et sa prospérité. Le secteur public a joué un rôle déterminant pour favoriser la stabilité et instaurer les conditions indispensables au développement économique et social, et ce de manière encore plus marquée lors des deux mandats successifs du Président Lula. En évaluant la situation de l’emploi public dans l’administration fédérale (pouvoir exécutif), le Brésil montre son engagement à moderniser et dynamiser son système de gestion des ressources humaines (GRH), qui est essentiel pour asseoir les fondements du développement économique et social sur le plan national. L’examen de l’OCDE sur la gestion des ressources humaines dans l’administration fédérale brésilienne a pour objectif de contribuer à l’élaboration des prochaines réformes de la gestion des ressources humaines. Ses conclusions s’appuient sur une comparaison systématique de la situation observée au Brésil et de celles rencontrées dans les 31 pays membres de l’OCDE, avec un accent particulier mis sur les examples les plus intéressants pour le Brésil en termes de taille et de valeurs constitutionnelles et culturelles. Des études de cas et des expériences concrètes sont proposées tout au long du rapport, afin de guider le Brésil dans ses efforts de réforme.
Also available in Portuguese
 
Visit the OECD web site